– En krönika av Inga Jedhammar.
En höstkväll fick jag ett telefonsamtal från min dotter Hanna. Jag visste det inte då, men det var ett samtal som skulle förändra mitt liv, och mitt arbete i synnerhet.
Hanna tyckte att det var dags för oss att förändra världen, vi borde slå våra kloka huvuden ihop och göra någonting stort! Hanna jobbade då inom byggbranschen, och hade länge haft som mål att driva eget bolag. Jag jobbade med försäljning mot företag inom bygg och industri. Varför skulle vi inte kunna jobba ihop och bygga upp en egen butik på nätet?
Jag hoppade genast på tåget utan att riktigt veta vad det innebar. Jag har jobbat i branschen i över 30 år och alltid jobbat på ungefär samma sätt. Min stora passion ligger ju i telefonförsäljning, vad vet jag om att sälja på nätet?
Jag älskar mitt jobb, och har alltid trivts med en personlig kontakt med mina kunder. Men jag har märkt på senare år att saker förändras, många efterfrågar andra sätt att handla på. Ni vill kunna handla när ni vill och ha ett bredare urval av produkter.
Vad vet jag om att sälja på nätet?
Hannas vision var att skapa en proffsbutik på nätet där företagare kan hitta ALLT från torktrasor, avfettning och kopieringspapper till take-away-muggar och kaffe. Men känslan av trygghet och service ska alltid finnas där, precis så som jag alltid har jobbat.
Det har tagit tid för mig att inse vad det innebär med en e-butik av den här kalibern. Jag förvånas ständigt över bredden i vårt sortiment: – ”Åh, säljer vi kaffebryggare också!?” Jag är väldigt stolt över vad vi hittills har åstadkommit och glad över att våra kunder får ta del av detta.
Åh, säljer vi kaffebryggare också!?
Av våra trogna kunder får jag ofta frågan: ”Ska vi inte kunna ringa dig och göra beställningar längre, ska du sluta jobba nu?” Då brukar jag skämtsamt säga att ”mig slipper ni inte i första taget.”
Skämt åsido, jag kommer att fortsätta jobba som vanligt. Alla ni trogna, trevliga kunder kommer även fortsättningsvis att kunna göra era beställningar och ha telefonkontakt med mig. Det gäller även alla er som kommer i kontakt med kundservice på INGROSS. Jag ser fram emot ett fortsatt glatt och trevligt samarbete med er alla!
Läs mer om INGROSS historia